Deel dit artikel
-

Riksja Travel zet in op één merknaam

Riksja Travel wil de merknaam versterken en daarom verdwijnt de online-toevoeging van de landensites. Thailand online, Costa Rica online en Zuid-Afrika online gaan vanaf nu door het leven als Riksja Thailand, Riksja Costa Rica en Riksja Zuid-Afrika. Vooralsnog blijven de websites wel gewoon apart bestaan, vertelt managing partner Fenny Breek.

De online-sites werden zeventien jaar geleden geïntroduceerd. Riksja Travel acht nu de tijd echter rijp om tot één merkstrategie over te gaan. “Wij gaan inderdaad op dit moment nog niet de stap maken om de landensites onder de Riksja Travel-site te voegen. Dit omdat de landensites nu nog een sterkere Google-autoriteit hebben,” zegt Breek. Wel zullen de merken Zomerzin, Kids en Leap aan www.riksjatravel.nl worden toegevoegd. En Breek denkt na over uitbreiding met nieuwe labels. “Zo zien wij ruimte voor een mooi jongerenlabel en wellicht in de toekomst nog andere toevoegingen. Maar alleen binnen onze core: het bieden van reizen met impact, op de wereld of op jezelf.”

Op korte termijn verwacht Beek met deze aanpak geen grote gevolgen voor SEO. “Maar we pakken de wijzigingen stap voor stap aan om dit goed in de gaten te houden. Op langere termijn verwachten we dat doordat we een sterker merk neerzetten, de rankings zullen stijgen. Dit past binnen onze bredere strategie dat wij hét reisplatform willen zijn voor inspiratie.”

De veranderingen worden de komende tijd via de nieuwsbrief, op social media en op de websites gecommuniceerd met bezoekers en klanten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond