Digitale omzet RTL naar 190 miljoen euro

De digitale omzet van RTL Group is in het eerste kwartaal met 6,7 procent toegenomen naar 190 miljoen euro.
In de verslagperiode werden onder meer in Hongarije en België nieuwe videoplatformen gelanceerd. Ook werd United Screens overgenomen, een zogeheten multiplatform network. Dat netwerk moet een boost geven aan de omzet in online video.
RTL Nederland kroop met 6 miljoen euro EBITDA uit het dal dankzij een hogere advertentieverkoop. Vorig jaar werd nog een magere 1 miljoen euro genoteerd.
De totale groep realiseerde een omzet van 1,4 miljard, iets hoger dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat was met 259 miljoen lager dan vorige jaar als gevolg van een verkeerde investering in voetbalclub Girondins de Bordeaux en wisselkoerseffecten.
Onder de streep bleef 111 miljoen euro over, tegen 137 miljoen een jaar terug.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond