Deel dit artikel
-

RTL schaft bureaucommissie af

RTL Nederland schaft per 1 januari 2019 de bureaucommissie af. Dat is een korting die mediabureaus krijgen voor het zakendoen met de zendergroep.

De commercieel directeur van RTL, Ton Rozestraten, maakte de verandering zojuist bekend in een mail aan relaties.

Voor een aantal mediabureaus betekent dit een financiële domper omdat zij de korting doorberekenen naar het eigen resulaat. Andere bureaus gaven de korting toch al door aan klanten en voelen er zelf niets van.

Rozenstraten: “We zijn ons ervan bewust dat dit besluit impact heeft op uw bedrijfsvoering. (…) De verrekening van de bureaucommissie en de daaraan gekoppelde netto prijzen worden in overleg met adverteerder en mediabureau vastgesteld. Op deze manier kunnen we onze adverteerders een transparanter prijsaanbod aanbieden. Daarnaast is deze beslissing in lijn met de ontwikkelingen binnen de markt en de wens van veel klanten.”

De STER schafte de bureaukorting begin 2013 al af.

Media-inkoopbureaus ontvangen doorgans rond de vijftien procent bureaucommissie.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jerold

Hele goede ontwikkeling.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond