Samenwerking Alibaba en Marriott

Alibaba en Marriott hebben een joint-venture opgericht waarmee de hotelketen Chinese reizigers hoopt te bereiken. De twee partijen gaan gezamenlijk de Marriott-winkel op Fliggy, het vroegere Alitrip, managen. Daarnaast worden de loyaliteitsprogramma’s gelinkt.

De bedoeling is dat Alibaba en Marriott technologische oplossingen ontwikkelen waarmee de Chinese reiziger niet alleen een reis kan plannen, boeken, betalen en managen, maar ook activiteiten ter plekke kan regelen. Gebruikers krijgen gepersonaliseerde aanbiedingen, zoals concertkaartjes en tickets voor kindvriendelijke evenementen via de loyaliteitsprogramma’s van Marriott (Starwood Preferred Guests en Marriott Rewards). Leden van Alibaba’s programma kunnen punten sparen en uitgeven bij die van Marriott en vice versa. Verder wordt Alipay, het smartphone-betaalplatform van Alibaba, geaccepteerd in een aantal landen waar Marriott actief is, met de intentie om die acceptatie uit te breiden.

De Chinese middenklasse groeit snel en is reislustig. De verwachting is dat zij de komende vijf jaar 700 miljoen binnen- en buitenlandse reizen zullen ondernemen. Volgens Marriott betekent de samenwerking met Alibaba dat de hotelketen een groter marktaandeel zal veroveren dankzij gespecialiseerde content en marketing. Bovendien zullen de distributiekosten lager zijn, aldus Marriott in een persbericht.

 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug