Deel dit artikel
-

‘Samsung-klant trouwer dan Apple-fan’

Niet Apple, maar zijn grootste rivaal Samsung heeft de trouwste klanten, volgens onderzoek van SurveyMonkey, dat 5000 consumenten ondervroeg.

Samsung scoorde met 35 procent zelfs fors hoger dan Apple met 28 procent, al is dat altijd nog ruim boven het gemiddelde van 19 procent. Ter vergelijking: Microsoft haalt een min 8.

Apple heeft altijd het imago gehad van een merk met klanten die absoluut niet van wijken willen weten en blindelings alles van het bedrijf kopen. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Wel scoort Apple hoger op het gebied van klanttevredenheid, namelijk 41 procent versus 25 bij Samsung. Dat is overigens lager dan het gemiddelde van 75 procent, dus beide bedrijven hebben nog veel te verbeteren.

Vooralsnog heeft Apple niet te klagen. Want terwijl Samsung met zijn smartphones steeds verder wegzakt, breekt Apple met zijn jongste iPhones het ene record na het andere.

Het onderzoek heeft overigens betrekking op alle producten van beide bedrijven, dus ook koelkasten bij Samsung of Apple TV bij Apple.

Deel dit bericht

4 Reacties

Dick

Wat een apart bericht! Over welk onderzoek hebben we het hier? Door wie, in opdracht van wie? Wie zijn de ondervraagden?
Heel bijzonder om zo’n slecht onderbouwd nieuwsbericht op Emerce tegen te komen.

Pieter

Dick: ook een ietwat merkwaardige reactie, naam van de onderzoeker staat vermeld, met link naar de bron. Samsung is inderdaad een van hun klanten, heb ik begrepen.

Jeroen Bos

Samsung is een technologiebedrijf en Apple een marketing bedrijf. 15% van Samsungs totale omzet komt uit leveringen aan…..Apple! Het gaat hier over twee verschillende werelden die lastig met elkaar te vergelijken zijn. De massa “zonder geld” gaat voor Samsung, degenen die een merk belangrijk vinden gaan voor Apple. In the end gaat Apple het verliezen op het gebied van smartphones omdat ze afhankelijk zijn van technologie die ze zelf niet in huis hebben. Over enkele jaren zal Samsung nog steeds een belangrijke rol spelen in smrtphones maar zullen de marktaandelen sterk veranderd zijn. Merken als Lenovo, Huawei, ZTE zullen de massa gaan leveren. Het “nieuwe Apple” vindt je straks in merken als One+ en Xiaomi die door hun premium strategie voor een lage prijs gecombineerd met fantastisch design de nieuwe standaard worden op het gebied van smartphones, tablets en wearables.

JOb

@jeroen, jij hebt geen idee waar je het over hebt

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond