Deel dit artikel
-

Cijfers Sanoma onder druk na desinvesteringen

Uitgever Sanoma zette in het eerste half jaar 602 miljoen euro om, tegen 625 miljoen vorig jaar. Dat kwam door een aantal desinvesteringen in Nederland, zoals de verkoop van Mood for Magazines en contentmarketingactiviteiten in België.

De Nederlandse tak realiseerde in het tweede kwartaal 93,6 miljoen euro omzet tegen 108 miljoen een jaar terug. De operationele winst ging met 3 procent omlaag naar 19,6 miljoen (pdf).

Nieuwssite NU.nl groeide in de eerste zes maanden van dit jaar met 16 procent. De netto-omzet van Scoupy lag verder onder het niveau van het voorgaande jaar ‘als gevolg van wijzigingen die we hebben aangebracht in de productportfolio’.

De mediatak in Finland zag de omzet en winst wel toenemen, met name door overnames. De omzet van de educatieve tak bleef op hetzelfde niveau. Sanoma zegt dat een actieve kostenbeheersing de impact van een lagere netto-omzet op de winstgevendheid heeft verzacht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond