Deel dit artikel
-

Selfservice en WebCare Company worden één bedrijf

Selfservice Company en WebCare Company houden op te bestaan en worden vandaag samengevoegd in een nieuw bedrijf: CX Company.

De nieuwe naam CX Company wordt al een aantal maanden gebruikt, maar vanmiddag wordt de versmelting bezegeld. De achterliggende organisaties werkten in de praktijk steeds vaker en nauwer samen.

De SelfService Company, opgericht in 2005, bood selfserviceoplossingen voor onlinekanalen. De WebCare Company is opgericht in 2009 en richt zich op social media als engagementkanaal. De fusie van de twee bedrijven speelt in op de trend dat steeds meer bedrijven hun online klantcontactoperaties bundelen.

“Consumenten verwachten hetzelfde serviceniveau op alle digitale kanalen”, zegt Dokman. “Om aan die verwachting te kunnen voldoen brengen onze klanten hun digitale klantkanalen steeds meer samen. Het idee dat marketing en klantenservice twee aparte silo’s in een bedrijf zijn, raakt steeds meer achterhaald.”

Het bedrijf brengt vandaag ook een nieuwe dienst op de markt: DigitalCX. Dat is een platform, draaiend op Azure, dat niet enkel antwoorden op vragen van klanten geeft, maar daarbij ook contextueel relevante informatie biedt. Concreet: naarmate het systeem meer weet of de persoon die een vraag stelt, kan het antwoord met behulp van een set aan real time digitale bronnen ook beter op maat worden gesneden. Dokman: “Als een verzekerde probeert op te zoeken op hoeveel behandelingen fysiotherapie hij nog recht heeft, kan DigitalCX het juiste antwoord geven voor die persoon.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond