Deel dit artikel
-

Sequoia steekt 21 miljoen in Duitse reisstart-up

De Amerikaanse investeerder Sequoia steekt 21 miljoen euro in online reisbureau Tourlane uit Berlijn.

De start-up van Julian Weselek en Julian Stiefel trok in een eerder stadium al groeigeld aan van de oprichters van Airbnb, Get your Guide en trivago. Die doen ook in deze rond mee.

Wat de exacte plannen met het geld van de Amerikanen is, meldt Gründerszene niet. Het ziet ernaar uit dat het ingezet wordt om het internationale bereik snel op te schalen. Dat is het traject dat de directe concurrent TourRadar, gesteund door Endeit, afgelopen zomer ook insloeg.

Tourlane is een bedrijf waar individuele reizigers meerdaagse tours kunnen boeken. De agenten van de start-up stellen, geholpen door slimme computersuggesties, zo ‘reizen op maat’ samen. Daarbij kiezen ze uit honderden lokale bestemmingen en activiteiten die door tourorganisaties worden aangeboden. De omzet die dat herverpakken oplevert zou op jaarbasis nu op vier miljoen euro liggen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Olaf

Meteen maar even geprobeerd: ik was benieuwd hoe die slimme computersuggesties eruit zouden zien.

1 minuut na het afronden van de quick-scan werd ik meteen gebeld: sneller gaat volgens mij niet…

Wat meteen opvalt, is dat het erop lijkt dat het verdere proces na het invullen van het online formulier vooral verder gaat als een traditioneel reisbureau (twee stappen: eerst een algemene medewerker met nog enkele aanvullende vragen, daarna doorverbinden met een expert voor de gekozen bestemming).

Dus als er een slim algoritme is, is dat met name bedacht voor de medewerkers en niet voor mij als potentiële klant en moet ik alles telefonisch doen.

Voor mij werkt dit minder goed, maar voor anderen is het misschien een prettige aanpak…

Erwin Boogert

Dank voor het delen, Olaf.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond