Deel dit artikel
-

Shell rolt bestellen met MyOrder landelijk uit

Shell implementeert de bestel- en betaaldienst van MyOrder bij alle 49 tankstations met deli2go-restaurants. Automobilisten kunnen vanaf vandaag tijdens het rijden eten en drinken bestellen en bij aankomst direct meenemen.

Het tankstation is de eerste retailketen waarbij MyOrder zijn diensten op landelijk niveau gaat aanbieden. De invoering van dit mobiele bestel- en betaalsysteem volgt op een proef in de herst van 2012.

Bestuurders dienen enkel de MyOrder-app op hun telefoon te installeren. Daar geven ze in een keuzemenu aan naar welk station ze gaan en hoe laat ze hun bestelling afhalen. Om de transactie af te ronden, betalen ze met Minitix, iDEAL, PayPal of creditcard.

Rob ten Hove, Shell manager Food to Go, licht toe: ”De succesvolle pilot op Shell-station Hellevliet vorig jaar september heeft laten zien dat de vraag hiernaar groot is.” Hij hoopt hiermee tijd te besparen voor zijn rijdend publiek. Wachtrijen kunnen korter worden en betalen aan de kassa is verleden tijd.

Voor MyOrder is dit een manier om zijn bereik en herkenbaarheid te vergroten. De dienst wordt al behoorlijk gebruikt in de horeca en andere uitgaansgeleden. Rabobank, dat grootaandeelhouder is, wil het echter beter in de detailhandel doordrenken. De app wordt functioneel geschikt gemaakt om te concurreren met Google Wallet en Apple Passbook zodra die met kracht Nederland in worden geduwd. Het starttarief is nul euro.

Deel dit bericht

4 Reacties

Raimo van der Klein

Leuk om de ontwikkelingen vam MyOrder te volgen. Kan me het begin nog herinneren. Slim ook om tijd en plaats ban de order te stretchen. Benieuwd waar dit naartoe gaat.

Paul Haarman

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar is het toch niet beter om de bestelling bij het tankstation te laten verlopen? Zo lang zijn die rijen nu ook weer niet. Nog belangrijker is dat ik als ouderwetse Shell-klant dan niet achter al die slalommende smartphone automobilisten hoeft te rijden die aan het scrollen zijn door het veelzijdige Shell menu terwijl ze toch allemaal een broodje bal willen. En dan moeten ze ook nog een iDeal betaling doen. Mijn God! Gelukkig dat die A2 zo breed is.

Bart

12 keer klikken voor 1 product lijkt me wat veel… Nu maar hopen dat al die Shell-klanten als bijrijder bestellen. Anders wordt die jus d’orange wel heel duur.

Jorg

Kassa voor justitie!! dit gaat veel geld opleveren met de boetes voor “het in de hand houden van een gsm”. en maar niet te spreken over de verkeersonveilige situaties en ongelukken.
Zijn wij nederlanders nou echt zo ongeduldig om een paar minuten te wachten? Een beter idee is om een bestel computer bij de pomp te zetten. ik moet toch altijd een groot aantal minuten wachten totdat mijn tank vol is. dus Shell wordt wakker, jullie zijn er ook voor de veiligheid van jullie klanten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond