Deel dit artikel
-

Slimme luidspreker verovert huiskamer

De slimme luidspreker verovert de huiskamer. Volgens NPD groeit de markt tot en met volgend jaar met zo’n 50 procent. Omgerekend is dat zo’n 2,7 miljard dollar.

Het optimisme is mede gebaseerd op de verwachting dat zeker 19 procent van de Amerikanen van plan is om een dergelijk apparaat in huis te halen.

Het aantal spelers is nog gering: naast marktleiders Amazon (met de Echo) en Google (Home) zijn LG, Lenovo en JBL actief in deze markt.

Apples HomePod, Googles Home Max en Samsungs Galaxy Home vertegenwoordigen het premiumsegment.

Canalys schat op zijn beurt dat in het tweede kwartaal wereldwijd 16,8 miljoen slimme luidsprekers zijn verscheept. Ruim de helft van de groei komt voor rekening van China, waar merken als Alibaba en Xiaomi domineren, vooral dankzij flinke prijsverlagingen.

Google heeft deze week een samenwerking aangekondigd met muziekdiensten Deezer en Pandora in de VS. De Google Assistent kan via Google Home nummers weergeven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond