Deel dit artikel
-

Snakeware rolt laagdrempelig Beaconplatform uit

Bureau Snakeware lanceert het platform Lightcurb om retailers op laagdrempelige wijze bekend te maken met Beacontechnologie. Hiermee kunnen ze in hun winkels direct marketing bedrijven naar mobieltjes.

Vrijdag 18 juli gaat Lightcurb aan bij een tiental lokale winkeliers in Sneek. “Die bedrijven laten zien hoe je Beacontechnologie goed, interactief, inzet.” Immers, beacons hangen in een ruimte en zenden signalen uit. Zodra een telefoon, of eigenlijk een app, die opvangt kunnen er speciale boodschapen, zoals reclame, worden verstuurd.

Directeur Ate van der Meer van Snakeware onderstreept dat Lightcurb een open platform is dat op zowel iOS als Android werkt. Een winkelier betaalt drie euro per maand en kan de consument naar iedere gewenste site of app laten doorsturen.

“Ik verwacht veel experimenten met het platform.” Ondernemers die de waarde van de hyperlokale mobiele interacties onderkennen, kunnen bij Snakeware terecht om hun app of mobiele site te laten doorontwikkelen. Dat is althans de verwachting.

“Tot de pilotpartners behoren onder meer Makelaardij Hoekstra, Jan Eringa Kleding, Weduwe Joustra en Rabobank Sneek Zuidwest-Friesland. Er zijn ook specifieke partners die Lightcurb gaan inzetten bij vakantieparken, in de zorg en musea.”

Na de proef in Sneek houdt Van der Meer begin augustus, tijdens de Sneekweek, een grotere promotiecampagne. “Er is ook interesse uit het buitenland. We hebben al een partner in Letland en zijn in de afronde fase met een partij in New York.”

Foto: Jonathan Nalder (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond