Deel dit artikel
-

Snapchat gaat adverteren met reclame die niet kan worden weggedrukt

Snapchat gaat vanaf half mei video-advertenties testen die niet kunnen worden weggedrukt. Het gaat om zeer korte filmpjes van hooguit zes seconden.

Op dit moment biedt moederbedrijf Snap al reclame aan in het onderdeel Stories, maar die kan worden overgeslagen. De nieuwe advertenties genaamd Commercials worden getoond in content die momenteel worden geproduceerd door NBCUniversal, Viacom en anderen. Deze bijdragen duren drie tot vijf minuten.

Voor adverteerders is het aantrekkelijk als ze weten dat ze de volle aandacht van gebruikers krijgen. Volgens onderzoek van Fluent uit 2017 slaan het merendeel van de Amerikaanse jongeren reclame altijd of vaak over. De vraag is uiteraard wel of gebruikers de nieuwe aanpak zullen waarderen, maar voor moederbedrijf Snap is het essentieel dat de inkomsten omhoog gaan.

Vandaag lanceerde het bedrijf ook zijn nieuwe Spectacles camera, waarmee opnamen gemaakt kunnen worden voor Snapchat. De (waterdichte) camerabril kost 150 dollar. Van de eerste bril werden niet meer dan 220.000 exemplaren verkocht. Versie 2 oog iets stijlvoller.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Omar Boussaïd

Ik voorzie nu al dat Snap hiermee populariteit gaat verliezen. Geforceerde ads werken niet. Langzaam neemt iedereen afscheid van social media en verhuizen we massaal naar chatapps. Whatsapp en Instagram zullen overblijven.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond