Deel dit artikel
-

Sneeuwwitje spiegel wordt werkelijkheid

Straks is er geen verkoper meer nodig in de kledingzaak. Het Franse Klépierre ontwikkelde samen met reclamebedrijf DigitasLBi Paris de Inspiration Corridor. Die neemt de klant met behulp van camera’s en sensoren op en komt dan met kledingsuggesties.

Met behulp van een infrarood Kinect camera wordt eerst de leeftijd en het geslacht bepaald, maar wordt ook gekeken naar de kleur van de kleding. Ook kan de klant zijn aankopen bij andere winkels aan het systeem toevoegen. De aanbevelingstechnologie is van PigData.

Mocht de klant iets zien dat hem bevalt dan kan hij op het scherm drukken en de informatie wordt naar zijn smartphone gestuurd. Ook kan die klant met behulp van iBeacon en GPS naar de juiste rekken worden gedelegeerd.

Op welke termijn Klépierre deze technologie commercieel beschikbaar wil stellen, is nog niet bekend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond