Terug naar huis: de transitie van uitbesteden naar intern digitalmarketingteam
Steeds meer organisaties willen hun digitale marketingactiviteiten weer in eigen huis halen. Die transitie vraagt om een zorgvuldig gestructureerde aanpak.
Steeds meer organisaties willen hun digitale marketingactiviteiten weer in eigen huis halen. Die transitie vraagt om een zorgvuldig gestructureerde aanpak.
Om op te kunnen schalen is het van belang om twee belangrijke uitdagingen rond API's goed aan te pakken: governance en technische complexiteit.
Het met succes inzetten van een sociale robot in de winkel kent uitdagingen. Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten als je met een sociale robot begint?
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist ingrijpend gaat veranderen? Welke trends mag je niet missen?
Overheden, stichtingen en andere non-profits zetten steeds vaker apps in om maatschappelijke problemen te lijf te gaan. Hoe doe je dat succesvol?
Succes is vaak: digitale producten goed in de markt zetten. Om die relevant te houden is een 'mindset' gericht op continue verbetering nodig.
Renkse Hoekstra van Friesland Campina over het overbruggen van de kloof tussen de data- en businesskant: houd als dataexpert het einddoel voor ogen.
Een experimentgedreven bedrijfscultuur bouw je op in vier stappen: goede onderbouwing, opzet, analyse en implementatie van je experimenten.
Het tegengaan van 'bias' en het actief bevorderen van inclusiviteit in algoritmes zijn nodig voor een verantwoord gebruik van deze technologie: een gesprek.
De groei is minder dan verwacht. Maar dit is ook een goed moment om je voor te bereiden op zowel groeivermindering als de groei die uiteindelijk wél komt.
Busines intelligence en business-analyse: de ene bekijkt de huidige situatie, de ander de toekomst. Heb je van allebei verstand dan versterken ze elkaar.