Deel dit artikel
-

SNS zet WhatsApp in voor webcare

Klanten van SNS kunnen hun bank via WhatsApp gaan benaderen als ze vragen of opmerkingen hebben.

De inzet van de mobiele chat-app betreft vooralsnog een proef van een half jaar. Dat houdt in dat de bank de contactmogelijkheid wel aanbiedt, maar daar op dit moment niet al te hard over vertelt.

Socialmediamanager Marc van den Boom: “Dit stelt klanten in staat snel en eenvoudig contact op te nemen met ons. Mensen vinden het heel normaal om met elkaar te Whatsappen, de bank past zich graag aan haar klanten aan.”

De bank gebruikt hiervoor de technologie van Buzzcapture. Directeur Alex van Leeuwen: “Iedereen heeft WhatsApp op zijn telefoon en het is technisch geschikt als servicekanaal. Het ondersteunt echter geen zakelijke apps, dus we kunnen daar als leverancier geen SLA’s over afspreken met onze klanten.”

Van Leeuwen: “WhatsApp is laagdrempeliger dan Twitter of Facebook. Allereerst omdat vrijwel iedereen in Nederland het heeft. Bovendien is de communicatie niet publiekelijk zichtbaar, wat consumenten als prettig ervaren.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond