Deel dit artikel
-

Stir mogelijk al in 2011 met dagelijkse bereikcijfers

Jic Stir is op zoek naar een nieuwe partner om de online bereiksmetingen te verrichten. In het nieuwe contract staat niet het online bereik sec centraal, maar het reclamebereik. De organisatie hoopt de webrapportages synchroon te kunnen laten lopen met die van radio en televisie.

Dat wordt duidelijk uit de tender die Stir met zijn mede-opdrachtgevers, de mediabureaus en adverteerders, heeft uitgeschreven. De organisaties werken sinds een klein jaar samen met Stir om de belangen van de media en adverteerders beter te behartigen op het web. De verschuiving van de focus naar het meten van reclamebereik is daarvan ook een direct voortvloeisel.

In de tender schrijft directeur Frans Kok: "Het contract voor de periode 2011-2013 is opgedeeld in vier deelcontracten: het online bereiksonderzoek, een zichtbaarheidsonderzoek voor het bepalen van contactkansen, aanvullende onderzoeken (de huidige Internet Marktmonitor en STIR Labs) en auditing van het meetproces en de bereikcijfers".

Als aanvullende eis in de tender meldt Jic Stir dat het van maandelijkse naar wekelijkse en "mogelijk zelfs naar dagelijkse rapportages" wil. Daarmee zouden compagnes op het vaste en mobiele web synchroon kunnen lopen met die op radio en televisie, waar dagelijkse rapportages gebruikelijk zijn.

Jic Stir verwacht in november een keuze te kunnen maken uit belangstellende leveranciers en kort daarna van start te gaan. Het contract bevat een optie tot verlenging met twee jaar, tot 2015. Het is niet duidelijk hoe groot het budget van Stir is voor het onderzoekscontract.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond