Deel dit artikel
-

Frans Kok directeur JIC STIR

De nieuwe incarnatie van bereikonderzoeker STIR krijgt Frans Kok als directeur. Pieter Kok, oud-uitgever van de Volkskrant, wordt bestuursvoorzitter.

Dat maakte JIC STIR zojuist bekend. Frans Kok was onderzoeker bij Intomart en werkt sinds kort als zelfstandig media-adviseur op onderzoeksterrein. Afgelopen twee maanden vond er een sollicitatieronde plaats. Het bestuur koos uiteindelijk voor Kok.

JIC STIR is de nieuwe verschijningsvorm van bereiksonderzoeker STIR. Sinds enkele maanden zijn ook de mediabureaus, via PMA, en adverteerders via hun BVA in het onderzoeksorgaan vertegenwoordigt, naast de internetexploitanten.

De nieuwe bestuursvoorzitter, Pieter Kok, verliet de Volkskrant in maart 2007 (interview). Op zijn LinkedIn-profiel staat dat Kok eigenaar is van Media Convergence (lege site) en tijdelijk bij opleidingsinstituut Ibo werkt. 

In een net gepubliceerde aankondiging van JIC STIR staat: “De nieuwe directeur en de nieuwe voorzitter hebben als belangrijkste taak het gebruik van de STIR bereikscijfers te vergroten. Hiertoe wordt op dit moment door Deloitte een audit op het onderzoek uitgevoerd. Daarnaast zal er vanaf 1 januari 2011 een nieuwe onderzoeksperiode starten.“

Uit een onderzoek van Stichting Kijkonderzoek van vorige week blijkt dat één op de drie huishoudens wel eens via internet televisie kijkt. Een steeds groter deel van de internetpopulatie besteedt meer tijd op het web dan achter een boek, krant of tv-scherm.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond