Deel dit artikel
-

Studio Kraftwerk wordt onderdeel Isobar

Studio Kraftwerk verhuist van Dentsu Aegis naar Isobar, een interne wisseling. Onder de nieuwe organisatorische paraplu kan het label zich meer richten op zijn ontwerpspecialisme en internationale groei.

“Ruim twee jaar geleden zijn we toetreden tot Dentsu”, licht creatief directeur Daniël Sytsma van Kraftwerk toe. “We sloten met ACHTUNG! aan bij mcgarrybowen. Die hebben een internationale advertisingpropositie. Dat gaat over campagnes. Kraftwerk maakt digitale producten en diensten. Dat past beter bij Isobar.”

De interne verschuiving vloeit voort uit de gesprekken die Sytsma in de afgelopen kwartalen met Sven Huberts voerde. Hij is directeur Strategische Groei EMEA bij Isobar en haalde destijds ACHTUNG!/Kraftwerk binnen. “Om onze uitgesproken kwaliteit een platform te bieden, moesten we internationaal gaan werken”, legt de creatief directeur uit.

ACHTUNG! blijft onderdeel van mcgarrybowen. Het verschil tussen ACHTUNG! en Kraftwerk ligt in het feit dat eerstgenoemde meer het campagnewerk doet. Kraftwerk’s kerncompetenties liggen bij in het bedenken en ontwerpen van digitale producten. “Menselijke behoeftes en technologische mogelijkheden bij elkaar brengen. Dat is uitdagend in een wereld waar veel organisaties denken in processen en risico’s vermijden. Wij beginnen altijd vanuit de mens.”

Het team van Kraftwerk werkt inmiddels aan zijn eerste internationale opdracht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond