Deel dit artikel
-

‘Tafeltje dekje’ Capi moet geheimen gadgets prijsgeven

Elektronicaretailer Capi op Schiphol heeft een interactieve tafel van Beewan geïnstalleerd die consumenten warm moet maken voor nieuwe gadgets, zoals slimme horloges en fitnesspolsbandjes. De komende maanden wordt daarmee geëxperimenteerd.

De tafel bestaat uit vier grote geschakelde beeldschermen waarop doorlopend een video wordt getoond. Aan weerszijden van de tafel liggen producten en naast elk product een tablet met uitleg over het product. Consumenten kunnen met de tablets informatie opzoeken.

“Capi is geen grote retailer en ze hebben eigenlijk geen personeel die producten uitgebreid kan toelichten”, zegt Jan van Seventer van Beewan tegen Emerce. “De mogelijkheden van winkelbeleving zijn ook beperkt. Dit is dan een mooie oplossing voor producten die mensen misschien niet meteen meenemen, maar een paar keer in de hand willen hebben voordat ze het aanschaffen.”

Capi en Beewan krijgen ook terugkoppeling van de tafel. Ze kunnen zien hoe consumenten zich door de productinformatie ‘vegen’. Uiteindelijk moet er op de tablets ook betaald kunnen worden.

De tafel is exclusief voor Capi ontwikkeld – ‘Echt maatwerk’, zegt Van Seventer – en zal dus niet in andere ketens opduiken. De elektronicaretailer wil bij bewezen succes de tafel in 33 vestigingen op luchthavens uitrollen.

Het is de eerste retailoplossing voor Beewan, een Amsterdams bedrijf dat zich specialiseert in merkbeleving en livecommunicatie. Van Seventer werkte voorheen bij MACI Concepts en Gielissen Exhibitions.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond