Deel dit artikel
-

Talpa neemt YouTube kanaal STUKTV over

Talpa Network neemt voor het eerst een YouTube kanaal over. Sinds 1 november is STUKTV volledig in handen van het mediabedrijf van John de Mol. Het kanaal telt 1,9 miljoen abonnees en genereert dan 700 miljoen impressies.

Door de overname, waarvan de financiële details niet bekend zijn gemaakt, krijgt de zender de mogelijkheid om meer hoogwaardige content te ontwikkelen.

STUKTV werd zes jaar terug opgericht door Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlugt. Met opdrachtvideo’s en series als Roadtrippers en Jachtseizoen bereiken zij vooral miljoenen jongeren.

Sinds 2016 werkte StukTV samen met RTL. Aan die samenwerking komt dan ook een einde.

STUKTV wordt bij Talpa Network onderdeel van Social, met 150 influencers in de portfolio en een maandelijks bereik van tientallen miljoenen kijkers in de leeftijd van 17 tot 34 jaar.

Giel de Winter zal als Creative Director toetreden tot het managementteam van Social.

Deel dit bericht

7 Reacties

Wim Block

Hoe werkt dit precies?

“STUKTV wordt bij Talpa Network onderdeel van Social, met 150 influencers in de portfolio en een maandelijks bereik van tientallen miljoenen kijkers in de leeftijd van 17 tot 34 jaar.”

Hoeveel 17 tot 34 jarigen hebben we in Nederland?

Said

Kopiëren en plakken als enige verklaring !

Jeroen

@wimblock volgens het CBS hebben we zo’n 4,3 miljoen inwoners in de leeftijdsgroep.

Mieke

Het is StukTV gegund. Wanneer John de Mol bijvoorbeeld Enzo Knol had gekocht dat was ik ernstig aan zijn deskundigheid gaan twijfelen.

Hopelijk laat Chiel de Winter duidelijk weten aan John de Mol hoe hij over Enzo Knol denkt. Enzo Knol blijft een aapje dat iedere dag hetzelfde kunstje doet, gaap.

Wim Block

@Jeroen, net geen tientallen miljoenen 😉

Pim

@Wim Block,

Ik denk dat ze uitgaan van aantal views overall per maand. Ze uploaden per maand een aantal video’s en de views bij elkaar opgeteld valt dan onder ‘tientallen miljoenen’ kijkers. Dus het zijn geen unieke kijkers, maar totale views van ook terugkerende kijkers.

Jeroen

@Pim Maar dat is inderdaad wel heel wat anders dan bereik… 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond