Deel dit artikel
-

Telegraph richt divisie op voor Big Data

The Telegraph, de zesde krant van Groot Brittannië, heeft een aparte divisie Spark opgericht voor metingen aan native advertising, oftewel content die moeilijk is te onderscheiden van redactionele bijdragen.

De site van The Telegraph trekt maandelijks 2,5 unieke bezoekers en de krant wil zoveel mogelijk gegevens verzamelen voor adverteerders. Data stuurt nu al gedeeltelijk de redactionele koers. De krant maakte voor koffiebedrijf Kenco een microsite over duurzame koffie. Er kwamen echter maar een paar honderd bezoekers op af die veel meer geïnteresseerd waren in de drugshandel in Honduras. De Telegraph wist Kenco te overtuigen van een achtergrondartikel over dit onderwerp.

Spark wordt de vervanger van Telepgraph Create, dat campagnes voor adverteerders ontwikkelde. Het creatieve team gaat nu nauw samenwerken met analisten. Er is een forse investering mee gemoeid van zeker ‘zeven cijfers’.

urbanbuzz / Shutterstock.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond