Deel dit artikel
-

The Cloakroom eindigt jaar met miljoenenomzet

Online kledingservice The Cloakroom verzond in het vierde kwartaal voor zes miljoen euro aan kleding naar mannen. De omzet groeide in 2014 met 2.300 procent, een teken van explosieve groeiversnelling.

Het Nederlandse initiatief The Cloakroom wil een niche claimen op de online kledingmarkt en slaagt daar tot nu toe goed in. Het bedrijf is niet echt een winkel voor mannenkleding, maar een online dienst die mannen helpt kleding van hun smaak te vinden en te kopen.

Aan Emerce laat het bedrijf weten dat het in het laatste kwartaal van 2014 voor zes miljoen euro aan kleding verzond aan mannen in Nederland en Denemarken. Met de beoogde uitbreiding naar België, Engeland en Zweden kan dat bedrag in 2015 fors gaan oplopen.

Klanten van het bedrijf werken met persoonlijke kledingadviseuses. Hoe langer iemand klant is bij het bedrijf, hoe beter de adviezen worden. Mannen krijgen na een adviesronde een doos met kleding thuisgestuurd om te bekijken en passen. Tweederde van de ‘dooswaarde’ wordt doorgaans teruggestuurd, een derde wordt daadwerkelijk aangeschaft. Dat is twee tot drie keer meer dan een gemiddelde aankoop bij de fysieke winkel.

Een kleine rekensom leidt tot een kwartaalomzet van circa twee miljoen euro, maar dat wil de woordvoerder van het bedrijf niet bevestigen of ontkennen.

The Cloakroom, opgericht door Asbjørn Jørgensen en Kasper Brandi Petersen, trok in mei 2014 voor 1,2 miljoen euro aan groeigeld aan via de informals Kees Koolen en Hein Pretorius en venture capitalist Connect Ventures.

Foto: Wikimedia (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond