Thuiswinkel.org en Consumentenbond bundelen krachten bij garantie-initiatief

Thuiswinkel.org en de Consumentenbond hebben vandaag op de Webwinkel Vakdagen de Geen Gedoe Garantie gelanceerd. Bedrijven die zich aansluiten bij dit initiatief beloven publiekelijk dat ze het consumenten zo gemakkelijk mogelijk maken hun recht op garantie te halen.

Garantie is een groot goed, maar in de praktijk blijkt het voor consumenten vaak knap lastig om te krijgen waar ze recht op hebben, zegt Bart Combée, directeur Consumentenbond.

Garantie is het onderwerp waarover bij de Consumentenbond elk jaar veel vragen en klachten binnenkomen. Vaak is het een bron van grote ergernis. Een kwart van de consumenten is ontevreden en 15 procent koopt zelfs liever een nieuw product dan in discussie te moeten gaan met de verkoper of de fabrikant.

De Consumentenbond heeft een lijst van deelnemende organisaties op zijn website gepubliceerd en consumenten kunnen bedrijven aansporen mee te doen door ze op sociale media te ‘taggen’ met de hashtag #GeenGedoeGarantie. Ook stenen winkels kunnen trouwens meedoen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug