Deel dit artikel
-

Thuiswinkel.org waarschuwt voor de malafide website woononlinehuis.com

Thuiswinkel.org waarschuwt voor de malafide website woononlinehuis.com.

Op de website wordt een vals Kamer van Koophandel nummer vermeld, evenals een verzonnen btw-nummer. Er wordt geen geldig bezoek- en postadres genoemd.

Uit aangiftes komt naar voren dat slachtoffers producten na betaling niet geleverd hebben gekregen

Op de website worden producten verkocht die onder de marktwaarde zijn geprijsd.

De webwinkel is te linken aan andere malafide webwinkels
De vele schrijffouten en vertaalfouten zijn volgens Thuiswinkel.org opvallend te noemen.

Deel dit bericht

8 Reacties

willem

Op 24-05-2022 Contactgrill besteld en betaald.
Emails komen terug, telefoon wordt niet opgenomen, automatisch antwoord apparaat- bandje is vol.
Ben bang dat ook ik een vd gedupeerden ben…….😒
Grt, Willem

Mitchell

Het gaat enkel om een melding van het sterke vermoeden van frauduleuze zaken. Ik heb gelukkig géén geld overgemaakt.
De website: https://woononlinehuis.com/

Ik wou een bbq bestellen. ‘direct beschikbaar 2-5 dagen levertijd’. Bij bestellen was dat opeens ‘7-9 werkdagen’. Ook kon ik niet direct betalen. Dat kon via een mail die ik een dag later kreeg. Tussentijds werd ik gebeld door +31853019231 die opnam met de naam Dennis Meijer. Hij klonk Surinaams? dus dat was gek. Hij deed alsof hij mij niet kon verstaan en hing vervolgens op.
Ik heb over twee dagen verspreid 4x terug gebeld en kreeg direct de voicemail waar je je naam en telefoonnummer kon achterlaten zodat je teruggebeld kon worden. Alleen de voicemail box is vol… wat ook gek is.

Terug naar de mail. Dit zijn de betaalgegevens:
Ontvanger: Marcel Noak Woononline
IBAN: DE71472601218120966501
BIC: DGPBDE3MXXX
Gebruik: 11568
Bedrag: € 181,80

De IBAN vertrouw ik niet en dus ben ik afgehaakt na al deze rode vlaggen.

Wellicht dat jullie wat met deze info kunnen. Succes.

Steenbakkers

Koffiezetapparaat besteld,173,00 euro overgemaakt.
Helaas ook een van de gedupeerden, bellen heeft geen zin want je krijgt het antwoord apparaat, mailen ook niet want ze antwoorden niet.Dit zijn de betaal gegevens
Ontvanger: Marcel Noak Woononline
IBAN: DE71472601218120966501
BIC: DGPBDE3MXXX
Gebruik: 11535
Bedrag: € 173,00betaalgegevens.

Chris

Ik had een bestelling geplaatst bij woononline huis.com en koos voor iDEAL betaling na het afronden van de bestelling kreeg ik een mailtje met de faktuur en een Tsjechische IBAN
Hier ben ik afgehaakt
We worden op de tv regelmatig gewaarschuwd voor malafide praktijken die dit soort trucs gebruiken
Een gewaarschuwd mens……..
Vervelend is het wel dat je constant op moet letten voor dit soort praktijken

Hein de Jong - Woononline Alkmaar

Beste allemaal, ons bedrijf wordt geconfronteerd met vragen van gedupeerde klanten van woononlinehuis.com. Ik wil benadrukken dit dat bedrijf niets met onze organisatie te maken heeft. Wij zijn een woonwinkel in Alkmaar met webshop woononline.nl en we bestaan al meer dan 15 jaar. Voor gedupeerden adviseren we aangifte te doen bij de politie.

Carin

Mensen, trap hier niet in, dit zijn oplichters!!!
Teak tuinstoelen besteld op 23 juni, die nergens meer leverbaar waren.
Normaal bekijk ik altijd reviews voor ik bestel maar ik wilde deze stoelen zo graag hebben.
Kort na bestelling kreeg ik een mail met Oostenrijks rekeningnummer op naam van Christina Krenn Woononlinehuis. De bestelling zou met 1-2 dagen geleverd worden.
Snel betaald maar na deze betaling gebeurt er helemaal niets.
Geen mail, geen stoelen.
Ik heb het nr. van Dennis Meijer gebeld, die vraagt in te spreken maar belt natuurlijk nooit terug. Mails gestuurd, geen enkele reactie.
Het zijn gewoon oplichters die je geld aanpakken en verder niets doen.
Ik ben zelf zo stom geweest maar waarschuw iedereen, NIET DOEN, je bent je geld kwijt en krijgt niets, alleen het slechte gevoel dat er mensen rondlopen, die bewust een website opzetten om mensen te bedriegen en daar nog mee wegkomen ook. Ik ga aangifte doen en contact opnemen met de Oostenrijkse bank maar voor die tijd hebben ze natuurlijk alweer een ander rekeningnummer. Kortom, 155 euro kwijt, geen stoelen, wel een rotgevoel.
En Dennis Meijer (die in werkelijkheid natuurlijk niet zo heet) leeft in zijn geboorteland gewetenloos een goed leven van al het gestolen geld.

Yvonne Niemeijer

12 augustus

Op 22 juni 2022 heb ik bij De Keukenland een koffiemachine besteld en ik kreeg een mail, waarin stond waar ik het bedrag naar moest overmaken. Binnen 1-2 dagen zou ik dit artikel thuisbezorgd krijgen. Omdat ik geen factuur zag, maar wel een naam en een bankrekening t.n.v. Christina Krenn in Oostenrijk, werd ik vrij snel gebeld door Dennis Oomen, die me vertelde dat in de mail stond, waar ik het bedrag naar moest overmaken. Ik ben zo dom geweest om dat te doen want ik dacht, zo zei Dennis Oomen, dat als ik betaald had, het artikel de volgende dag verstuurd zou worden. Ik heb nu bijna 2 maanden later nog steeds niets thuis gekregen en gebeld (niet opgenomen en de mailbox was vol) en gemaild en ook géén reactie gekregen. Ik heb nu mn rechtsbijstand ingeschakeld. Misschien kunnen die nog iets voor me doen. DUS MENSEN JULLIE ZIJN GEWAARSCHUWD. DEZE MAN BLIJKT ONDER MEERDERE NAMEN TE WERKEN EN BELAZERD JE!!

Hier de gegevens die in de mail verstuurd waren:

Ontvanger: Christina Krenn Dland
IBAN: AT192081500006250377
BIC: STSPAT2GXXX
Gebruik: 37216

Franssen C

Ik bestelde bij dekeukenland een microgolfoven van 103€. Ook een mail ontvangen en rekeningnr om het bedrag te storten, zou mijn Micro binnen 2 dagen ontvangen. Tot nu toe niks gekregen en vermoed ook dat ik belazerd ben. Had er al van in het begin een vreemd gevoel bij , maar ben er waarschijnlijk toch ingetrapt. Dit zijn de betaalgegevens:
IBANHR1323400093103034748
BIC PBZGHR2X Marco Sestak.
Had alleen al aan de naam van die oplichter moeten zien dat deze niet klopte. Jammer !!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond