Deel dit artikel
-

Tom Peeters (Crisp): ‘Productkwaliteit gaat uiteindelijk het verschil maken’

Tegelijk met de vraag naar verse voeding die van dichtbij komt, groeit ook de behoefte aan gemak. Reden voor de Nederlandse online only supermarkt Crisp om een marktplaatsmodel te bouwen voor het kruispunt hiertussen. Met de consument aan de ene kant en kleinschalige producenten aan de andere. En een duidelijke visie op technologie en groei. “Vanaf dag één hebben we een single customer view”, stelt CEO en medeoprichter Tom Peeters.

In de tijd dat Crisp drie jaar geleden de markt betrad, waren de ogen voor online boodschappen vooral gericht op Picnic, dat het traditionele boodschappenassortiment in een app had gegoten, met scherp oog voor bestel- en bezorggemak. Met de productcategorie waarop Crisp zicht richt – lekkerder, verser en verantwoord – werden echter door andere bedrijven online al (bescheiden) successen geboekt in Azië, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het speelt volgens Peeters dan ook in op een universele behoefte die vooral onder drukke gezinnen leeft. Een misvatting daarbij neemt hij graag weg: “Het is geen stadsconcept. We rijden ook dagelijks richting Groningen en Limburg.”

Je wilt een premium artikel lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!

  • Maak een gratis account aan en krijg elke maand drie premium artikelen cadeau
  • Bekijk de Emerce video’s met best practices en case studies
  • Download whitepapers over digital business, media, e-commerce en marketing