Deel dit artikel
-

Transavia scoort met Gio-campagne

In de lijst met best scorende YouTube-advertenties van oktober heeft Transavia de vijfde plek behaald. Zij vroegen influencer Gio voor een video met als doel het aantal abonnees van het Transavia-kanaal te verhogen.

Het was niet de eerste keer dat Transavia de samenwerking met Gio aanging. Voor de aflevering van een nieuwe Boeing 787-800 werden er twee video’s gemaakt, een om het ‘team thuisbrengers’ samen te stellen, winnaars van een wedstrijd die naar de Boeing-fabriek in Seattle mochten om het toestel op te halen, en een verslag daarvan.

Volgens Transavia waren de resultaten van die campagne dusdanig goed dat Gio opnieuw werd ingezet om het YouTube-kanaal verder te laten groeien en bestemmingsinspiratie te geven aan bezoekers. Er werd gekozen voor paid advertising om het bereik uit te bouwen naar een nieuwe doelgroep.

Vijfduizend nieuwe abonnees

In de video roept Gio mensen op mee te doen aan een wedstrijd waarbij ze met hem op reis kunnen. Hij geeft zes mogelijke bestemmingen. Wie kans wil maken moet zich abonneren op het Transavia-kanaal en in de reacties laten weten waar ze naartoe zouden willen.

De engagement op de video is hoog: de content is 141.000 keer bekeken, er zijn 2.600 likes en 5.200 reacties, allemaal van nieuwe deelnemers. Het aantal nieuwe abonnees is 5.000. De hoge positie in de ranglijst van YouTube-advertenties betekent dat mensen de video helemaal uitkijken.

Transavia heeft een aantal learnings uit het project gehaald, zegt contentspecialist Manon van Schie. “Zelf veel investeren in goede content is cruciaal. Mensen moeten intrinsiek gemotiveerd zijn om te komen kijken op je kanaal. Pushen heeft geen zin. Die manier van werken heeft ook positieve impact op het aantal abonnees. Verder hebben we geleerd dat de titel heel belangrijk is en dat je thumbnails zelf moet maken en testen op klikbaarheid. Een opvallend citaat hierin werkt bijvoorbeeld heel goed.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Dit is de gehele top-vijf van YouTube-videoadvertenties die in oktober op de Nederlandse markt het beste scoorden:

  1. Studentenkamer inrichten van 14m2 – de woonfrustratie van Didre
  2. Puma x Zalando
  3. Probeer de Google Assistant
  4. Turkish Airlines: Safety video with the LEGO movie characters
  5. Win een trip, samen met Gio!

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond