Deel dit artikel
-

Transavia test chatbot op Facebook Messenger

Transavia is bezig met het testen van een chatbot op Facebook Messenger voor het zoeken van vluchten. Ines Verburgh, Lead Innovation bij Transavia, verwacht dat uiteindelijk het hele reisproces, van zoeken en boeken tot inchecken en customer care, via chatbots op messaging platforms zal worden gefaciliteerd.

Strategisch partner Mirabeau kwam bij Transavia met de suggestie de mogelijkheden van chatbots op social media te onderzoeken, vertelt Verburgh. “We zijn natuurlijk al sinds februari 2015 actief op WhatsApp, waar klanten ons vragen kunnen stellen. Dat is zeer arbeidsintensief omdat alle vragen door een customer care agent worden beantwoord. Veel gestelde vragen kunnen natuurlijk best door een robot worden afgehandeld. Dat was voor ons de prikkel om te onderzoeken hoe je met een chatbot op een messaging platform de dialoog met de klant aan kunt gaan. WhatsApp is echter nog niet opengesteld voor bots. We zijn ook al een tijdje te vinden op Facebook Messenger, waar je wel dit soort technologie kunt implementeren.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!