Deel dit artikel
-

Twee miljoen nieuwe klanten voor HelloFresh

Het aantal actieve klanten van HelloFresh is in een jaar gestegen van vijf naar zeven miljoen. De gemiddelde orderwaarde is vrijwel stabiel rond de vijftig euro.

De zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers (Pdf) laten verder zien dat de verdeling tussen Amerika aan de ene kant en Europa en Oceanië aan de andere kant in evenwicht is. Op beide continenten steeg het klantenaantal met 38 à 39 procent en eindigde op 3,5 miljoen.

Wel ligt de gemiddelde orderwaarde in de VS een tientje hoger dan in Europa: 55 euro.

Op groepsniveau kwam de omzet over de drie maanden tot eind september uit op 1,4 miljard euro (+46%). De winst voor bijzondere lasten (ebitda) kwam uit op 67 miljoen, wat 35 procent minder is dan een jaar geleden. Mogelijk komt dat door toegenomen marketingkosten, een post die bijna zeventig procent toenam. Het bedrijf geeft verder aan dat vergoedingen in de vorm van aandelen het resultaat drukken.

HelloFresh heeft 955 miljoen euro in kas.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond