‘Valencia populairder dan Barcelona voor een citytrip’

Google heeft onderzocht op welke termen Nederlandse reizigers het meest zoeken. Het opvallendste resultaat is dat Valencia populairder is geworden als citytripbestemming dan Barcelona.

De analyse van Google analyseert vooral dat Nederlanders gewoontedieren zijn. Spanje blijft de favoriet, al is er wel een lichte daling in de zoekopdrachten.  De ups & downs die de vraag naar Turkije kenmerken vertonen op dit moment een up – er wordt dus weer meer gezocht op Turkse badplaatsen. Verder blijven Griekenland, Italië en Frankrijk onverminderd populair.

Ook niet verrassend is het feit dat slecht weer leidt tot meer zoekopdrachten voor last-minutes. Wel is het zo dat er 10 procent minder op last minute reizen en 5 procent minder op pakketreizen wordt gezocht. Google duidt de resultaten niet, dus het is gissen naar de reden. Ofwel mensen stellen liever hun eigen reis samen ofwel ze weten direct de weg te vinden naar de pakketreisaanbieders.

Qua device laat Google weten dat ruim een derde van de zoekopdrachten inmiddels wordt gedaan via telefoon of tablet.

Andere veelvoorkomende zoekopdrachten draaien om de ligging van een gebeid of land – Kaapverdië, Dubai, Curaçao, Mauritius en Bora Bora zijn daarom vaak opgezocht. Het weer in Bali, Thailand en Zuid-Afrika is ook een groot vraagteken bij Nederlandse reizigers, almede de beste tijd om tickets te boeken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug