Deel dit artikel
-

V&D steekt website in het nieuw

V&D heeft zijn webshop vernieuwd en een nieuw order management-systeem in gebruik genomen.

De techniek wordt geleverd door Demandware en moet V&D in staat stellen beter in te spelen op de behoefte van de moderne consument. “Met het systeem kunnen de orders en retouren, zowel direct naar de klant als vanuit en naar de winkels, beter worden gemanaged.“

Emakina verzorgde de implementatie, Magnus de back-end systemen en enterprise servicebus, Yourzine de mails via Selligent, Crystel loids de connect customer database en Tribal de SEO-activiteiten. De fulfillment verloopt vanaf volgend jaar niet meer via Docdata maar CB.

Ken Fontijn, Director E-commerce van V&D, zegt in een persbericht: “Om inzicht te krijgen in de behoefte van onze klanten hebben we uitgebreid consumentenonderzoek gedaan en gekeken naar de resultaten van usability tests.”

“We hebben vooral ingespeeld op de klantbehoefte van een frissere look & feel met meer inspiratie, grotere afbeeldingen en uitgebreidere productinformatie die nu aan het begin van het oriëntatieproces wordt getoond. De nieuwe website is gemaakt vanuit een mobile-first gedachte, waardoor klanten makkelijker en prettiger online kunnen winkelen op hun smartphone of tablet.””

VD.nl is de grootste van de 62 winkelfilialen, zowel qua assortiment als qua omzet. Concrete financiële cijfers worden niet gegeven.

In Uden, Amstelveen en Almere, de winkels waar nieuwigheden worden getest, staan internetzuilen waarop klanten bestellingen kunnen doen en betalingen verrichtingen. “Ook vanuit de achtergrond dat we nergens ooit ‘nee’ willen verkopen”, aldus de woordvoerster. Die zuilen blijken succesvol en worden binnenkort ook in andere winkels geïnstalleerd.

Deel dit bericht

8 Reacties

E. Mooiveld

Goed nieuws, eindelijk progressie bij het warenhuis. Hoop dat alles goed komt, klaar met dat zware weer. Er staat twee keer ‘Vlaardingen’ in de tekst. Welke andere plaats/winkel hoort hier te staan?

H. Kemp

Lijkt goed nieuws voor klanten en daardoor mogelijk ook voor V&D. En nu maar hopen dat de spullen die V&D aanbiedt – net als die vernieuwde website – iets “frisser” en “meer bij de tijd” zullen zijn cq gaan worden. Succes V&D!!!

Rick Maresch

@ E. Mooiveld; die andere zuil staat in vestiging Almere. Als ik correct ben geïnformeerd.

van Deurzen

Oef is daar nu Osudio een flinke klant kwijt???

Maurice Beerthuyzen

Benieuwd of de website meteen een succes gaat zijn. Er is “uitgebreid consumentenonderzoek gedaan en gekeken naar de resultaten van usability tests.” Dat zijn meestal niet de beste voorspellers voor gedrag op een website. Dat wat mensen zeggen, doen ze niet automatisch op een website.

Simon van Oldrum

Ziet er gelikt uit maar dat hadden we kunnen verwachten natuurlijk. V en D heeft het online succes echt wel nodig verwacht ik want de winkels doen het steeds minder goed volgens mij.

Adriaan

Ik vind de nieuwe site top! Een betere moderne en volwassen uitstraling. Helemaal responsive. Dat moet een flinke klus geweest zijn. Nu maar hopen dat ze inzien dat altijd maar korting geven leuk is voor de omzet maar op de lange termijn niet bijdraagt aan een gezond merk. Je wint de wedstrijd “de goedkoopste van Nederland” namelijk nooit.

Bryn van Nuissenburg

Goede oude tijd toen de V&D nog bestond! Ik kwam daar altijd graag winkelen, zowel online als in de winkel zelf.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond