Deel dit artikel
-

Vodafone maakt klantenservicesystemen klaar voor transformatie

Vodafone Nederland rondt komend jaar de vernieuwing van zijn IT-infrastructuur af, een essentiële stap om naadloos geïntegreerde producten en diensten aan te kunnen bieden. Het bedrijfsbrede IT-systeem gaat het hart vormen van hoe Vodafone alle producten en diensten ontwikkelt, verkoopt, aflevert, ondersteunt en factureert.

De komende maanden wordt dit project, waarvan de voorbereiding in 2011 begon, afgerond. In eerste instantie worden particuliere en kleinzakelijke klanten gefaseerd overgezet naar het nieuwe systeem, volgend jaar volgen grootzakelijke klanten. Vodafone plant deze werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend.

Op termijn profiteren alle klanten van meer gemak en ondersteuning, zoals verbeterde (self) service-mogelijkheden en een verbeterd inzicht in verbruik en kosten, belooft het telecombedrijf.

Het project is onderdeel van Vodafone’s netwerk- en IT-innovatieprogramma Fast Forward. Met Fast Forward innoveert Vodafone zijn netwerk en dienstverlening, onder andere met de landelijke uitrol van 4G en van Vodafone Thuis (internet, televisie, vaste telefonie), de uitrol van 4G+ .

Deel dit bericht

1 Reactie

Inge

Het wordt goed uit de media gehouden, maar het nieuwe systeem van Vodafone faalt op alle fronten. Orders komen niet door in het systeem, waardoor ik en vele anderen met mij al maanden wachten tot een SIM-kaart en/of abonnement gebruikt kan worden. Ondertussen worden gewoon nieuwe abonnementen en verlengingen afgesloten, waardoor het aantal mensen met dit issue alleen maar toeneemt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond