Deel dit artikel
-

VodafoneZiggo weet klanten niet vast te houden

VodafoneZiggo blijft klanten verliezen. De omzet daalde dan ook 5,2 procent naar 999 miljoen euro en ook de operationele winst eindigde lager, op 84,3 miljoen euro.

Het is vooral de mobiele markt die de combinatie parten speelt (pdf). De omzet daalde 11,6 procent naar 29 miljoen euro, deels door het wegvallen van roaminginkomsten. Vodafone won 35.000 klanten, maar zag er meer vertrekken, waardoor men netto met duizend klanten verlies eindigde. Daar komt bij dat klanten steeds meer data verbruiken.

Het aantal tv-klanten daalde met ruim 15.000, al werden wel 5000 nieuwe telefoniepakketten besteld. De gemiddelde klant nam wel meer diensten af, en de omzet per klant (ARPU) steeg naar 47 euro per maand.

De cijfers van VodafoneZiggo vallen niet meer onder Liberty Global. Met dat bedrijf gaat het ook al niet goed. Het verlies in het derde kwartaal verdrievoudigde. Door het wegvallen van Ziggo daalde de omzet in Europa met 10 procent.

Deel dit bericht

1 Reactie

KoalaBear

Vind ik niet heel gek als je niet concurreren wil, of dat niet lukt. Ik en mijn vrouw zijn afgelopen maand overgestapt van Vodafone, niet omdat het netwerk slecht is, maar omdat T-Mobile zelfs zonder korting al goedkoper is. En met T-Mobile Samen kun je nog 5 euro korting krijgen als je met 2 anderen in een groep zit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond