Deel dit artikel
-

Vomar geeft webwinkel tweede kans

Het Noord-Hollandse Vomar gaat het toch weer proberen: anderhalf jaar na het sluiten van webwinkel wordt het online platform van de supermarkt nieuw leven ingeblazen.

Dat bevestigt directeur Aart van Haren tegenover de Levensmiddelenkrant naar aanleiding van een vacature waarin een e-commerce medewerker wordt gevraagd. ‘Voor het opzetten van een nieuw e-commerceplatform voor Vomar Voordeelmarkt, ligt een stevige uitdaging’, zo luidt die advertentie.

‘We zijn aan het testen, aan het avonturieren’, zegt Van Haren. Begin maart denkt de Vomar-directeur al met testklanten te kunnen draaien. Afhalen en bezorgen maken onderdeel uit van de plannen.

Vomar sloot zijn webwinkel in augustus 2014, omdat de ervaringen niet positief waren. ‘We boden houdbare levensmiddelen aan, ordergepickt vanuit één winkel, gratis bezorgd door PostNL in heel Nederland.’ Maar de techniek van dat platform was ‘verouderd’ en de performance naar klanten ‘niet goed genoeg’.

Maar wat vermoedelijk veel meer een rol heeft gespeeld bij de terugkeer van de webshop is dat ook kleine supermarkten niet meer zonder online verkoop kunnen, zeker nu nieuwe online spelers als Picnic de markt betreden. Picnic breidt bijvoorbeeld uit naar Utrecht. In de wijde omtrekt heeft Vomar daar al vier winkels.

Het bedrijf gaat de dienst echter niet meteen in zijn hele marktgebied uitrollen, zo zegt Van Haren.

De Vomar-formule bestaat al sinds in 1968. Het bedrijft telt 62 winkels binnen de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht en heeft 5000 medewerkers.

Deel dit bericht

2 Reacties

Piet

Knappe driehoek.

De leeuw

Komen de t shirts van kapps nog een keer in de reclame

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond