Deel dit artikel
-

Weer grote overnames online brillenwinkels

Online brillenwinkelketen MyOptique Group pleegt overnames in Engeland en Duitsland en koerst af op een omzet dit jaar van honderd miljoen euro.

MyOptique Group maakte zojuist bekend dat het in Duitsland 4Care heeft overgenomen, bekend van Lensbest.de, groothandel Acumed en de merken Lennox Eyewear en Lenscare. Daarnaast verstevigde het zijn marktpositie in Engeland met de overname van Eyewearbrands.

Het bedrijf is op verschillende markten actief met afzonderlijke merken. Daaronder: Glasses Direct, Sunglasses Shop, LensOn, MyOptique en Netzoptiker. Het bedient nu drie miljoen klanten en rekent dit jaar op een omzet van honderd miljoen euro.

De overnames worden gefinancierd met groeigeld dat het onlangs aantrok van Harbert European Growth Capital en Amery Capital. Zij investeerden 28 miljoen euro.

Op Europees niveau vonden afgelopen kwartalen verscheidene overnames plaats van online brillenverkopers om internationale internetketens te smeden. Mister Spex is een andere grote, internationale speler.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond