Deel dit artikel
-

Wehkamp kiest DataFeedWatch voor beheer van datafeeds

Wehkamp gaat de diensten van DataFeedWatch gebruiken om de informatiestroom van zijn producten naar Google, prijsvergelijkers en affiliates te beheren.

De Nederlandse leverancier DataFeedWatch is een betrekkelijk onbekende naam omdat het vooral in de Verenigde Staten actief is. Met het tekenen van Wehkamp zet het in een keer zijn dienst in Nederland op de kaart.

Datafeedmanagement omvat het creëren en optimaliseren van de informatiestromen vanuit een webwinkel naar externe sites, zoals vergelijkers, marktplaatsen en affiliate-uitgevers. De winkel ziet hiermee de prestaties van afzonderlijke producten of productgroepen op de verschillende kanalen en kan op basis van die informatie zijn aanbod per kanaal veranderen.

Joris Stigters van Wehkamp noemt encryptie van zijn URL’s en het kunnen samenvoegen van meerdere feeds als pluspunt.

Andere partijen in Nederland die op dit terrein actief zijn, zijn onder meer bGenius en Shop2market. Wehkamp heeft de samenwerking met bGenius niet opgezegd en, naar eigen zeggen, onlangs uitgebreid.

Foto: Visit Grand Island (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Robert Slijm

Goed om te horen dat Wehkamp inmiddels ook Datafeedwatch inzet. Wij gebruiken bij AdResults Datafeedwatch ook al geruime tijd zeer succesvol voor een aantal Twinkle top 100 webshops.

Jacques gefeliciteerd met deze mooie klant!

Met vriendelijke groet,

Robert Slijm

Arjan ter Huurne

Top, Maxlead was een van de eerste partners van DataFeedWatch en is er zeer tevreden over. Well done Jacques!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond