Deel dit artikel
-

WPP wordt strategische denktank van VodafoneZiggo

Reclamegroep WPP gaat voor zowel Ziggo als Vodafone aan de slag en fungeert voortaan als een strategische creatieve denktank. Sinds de fusie wil VodafoneZiggo de klantbeleving nóg meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten.

In de nieuwe werkstructuur zullen teams van zowel WPP als VodafoneZiggo geïntegreerd samenwerken. Voorheen werkte de organisatie voor beide merken gescheiden met verschillende bureaus.

Na de fusie startte de organisatie met het evalueren van de marketingcommunicatie en bleek verandering noodzakelijk. Marcel de Groot, CCO Consumer VodafoneZiggo, wijst op de komst van nieuwe concurrenten in de bureauwereld, waarbij steeds meer geïntegreerde, klantgerichte besturingsmodellen ontstaan.

“Hoe vanzelfsprekend dat ook mag klinken, de realiteit is dat veel nog steeds tot stand komt door te werken in silo’s. Een kernteam zal fungeren als de creatieve, strategische denktank.”

VodafoneZiggo kan overigens nog steeds gebruik maken van een flexibele schil van bureaus en specialisten. Deze zijn uitgenodigd om een voorstel te doen. Ook heeft VodafoneZiggo plannen om een aantal activiteiten, zoals studiowerkzaamheden en media-inkoop, steeds meer in-huis in te richten.

Foto Ziggo

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond