Deel dit artikel
-

‘YouTube beter dan televisie voor reissector’

Online videokanalen als YouTube zijn voor de reisindustrie beter om merken te bouwen dan televisie, zeker wanneer het om de doelgroep tot 35 jaar gaat.

Algemeen gesteld is video beter dan tekst om de beleving van een reis en vakantie over te brengen dan tekstreclames. Reisbedrijven kunnen dat gegeven specifiek gebruiken om de beleving rondom hun merk te vergroten, zegt Stephanie Davis van Googles Traveltak in een interview met vaktitel Skift.

In een vrijwel verzadigde markt kan video worden gebruikt om het onderscheid te maken ten opzichte van de concurrentie. “Het is belangrijk dat travelmarketeers een online videostrategie hebben om consumenten te beïnvloeden. Video wordt een steeds belangrijker onderdeel van de marketingmix. Onderzoek laat zien dat rezigers in alle fasen van het aankoopproces met video bezig zijn”, zegt ze in het interview.

De reisexpert ziet ook dat steeds meer luchtvaartmaatschappijen speciale producties voor YouTube maken. De tijd dat het YouTubemateriaal verknipt tv-beeld was, raakt voorbij.

Foto: cássio abreu (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond