Deel dit artikel
-

Zakelijke versie Facebook telt 30.000 klanten

In het afgelopen jaar is Workplace, de zakelijke versie van Facebook, gegroeid naar 30.000 klanten, oftewel bedrijven die het platform als intern communicatiekanaal gebruiken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van een half jaar geleden.

Workplace, ooit Facebook at Work geheten, biedt min of meer dezelfde mogelijkheden als Facebook. Er is een tijdlijn voor berichten en Live Video naast chat. De leercurve is laag. Dat heeft het bedrijf voor op Slack, Yammer, Chatter van Salesforce, Hipchat of Jive. Naast een webversie zijn er apps voor iOS en Android.

Het sociale netwerk vraagt 3 dollar per gebruiker per maand voor de eerste duizend gebruikers. Bij grote volumes gaat de prijs omlaag naar 2 tot 1 dollar per gebruiker. Workplace is daarmee flink wat goedkoper dan Slack, die voor zijn premiumversie 8 tot 15 dollar vraagt.

Bedrijven als Heineken, bol.com, Spotify en Booking.com gebruiken Workplace zelfs dagelijks voor interne communicatie. Heineken heeft 73.000 gebruikers voor Workspace. In totaal zijn meer dan een miljoen groepen aangemaakt. De tool wordt wereldwijd in 79 talen gebruikt.

Donderdag werd een aparte chatapp aangekondigd. Die is te gebruiken voor pc Mac, Android en iOS. Daarnaast zijn er aanpassingen gemaakt in het uiterlijk van Workplace, zowel voor desktop als voor mobiel. De komende weken zullen er nog meer veranderingen worden doorgevoerd. Zo komt er een video-chatfunctie voor groepen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Thijs

Mss om intern een borrel te organiseren maar verder het meest waardeloze programma waar ik/we we ooit mee gewerkt hebben…. tov Slack, Teams etc..

Jan

Ik begrijp nog steeds niet waarom bedrijven hun zakelijke communicatie en al zakelijk data bij Facebook onder zouden brengen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond