Deel dit artikel
-

Zeven van de tien online consumenten kopen over de grens

Zeven van de tien Europese online consumenten kopen over de grens, voornamelijk vanwege betere prijzen en de beschikbaarheid van een specifiek merk of product. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van pakketvervoerder UPS, dat toevallig verscheen in de week dat het Europees Parlement stemde over vrij webwinkelverkeer binnen de Europese staten.

Bijna iedere consument doet volgens UPS (wel eens) op marktplaatsen, online platforms voor externe verkopers. Daarvan noemt 67 procent betere prijzen als reden om te kopen.

Wel wordt een aantal overwegingen gemaakt tijdens het kopen van producten bij retailers in een ander land: veilig kunnen betalen (75 procent), duidelijkheid over de totale kosten inclusief invoerrechten en heffingen (72 procent), het retourbeleid (63 procent), prijzen vermeld in de eigen valuta (63 procent) en de snelheid van de levering (62 procent).

Meer dan de helft van de ondervraagde vindt het aantal verzendopties belangrijk bij het online zoeken en selecteren van producten, terwijl 75 procent gratis retourzendingen belangrijk vindt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond