Deel dit artikel
-

Ziggo verdubbelt marktaandeel mobiele markt

Ziggo lijkt aardig wat klanten over te halen om behalve kabel en internet ook mobiele telefonie af te nemen. De kabelaar heeft zijn marktaandeel op de mobiele markt in Nederland vergroot naar vijf procent.

Het gecombineerde aandeel van Vodafone-, T-Mobile- en KPN daalde drie procentpunten het afgelopen jaar, zegt Telecompaper in zijn vandaag verschenen rapport ‘Postpaid Mobile Insight’.

T-Mobile, Vodafone en KPN verliezen in de abonnementsmarkt nog altijd marktaandeel aan meer prijsgerichte providers zoals Telfort (KPN), Tele2, Hollandsnieuwe (Vodafone) en Ziggo. In het eerste kwartaal van 2015 had 41 procent van alle postpaid-klanten een contract bij een zogenoemde no-frills provider, tegen 38 procent in het eerste kwartaal van 2014.

Dezelfde trend is volgens Telecompaper ook zichtbaar in het sim-only segment, waar premiumaanbieders minder marktaandeel hebben dan in de totale postpaid-markt: 41 procent versus 59 procent. Telfort blijft de grootste no-frills provider, hoewel zijn marktaandeel sinds het eerste kwartaal van 2014 met drie procentpunt gedaald is.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond