-

Millennial heeft voorkeur voor print

Je zou verwachten dat millennials eerder voor digitale nieuwsproducten willen betalen dan voor print. Onderzoek laat echter anders zien. Deze groep blijkt namelijk liever te betalen voor papieren content in de vorm van magazines (21 procent) en kranten (15 procent).

Nieuws-apps (14 procent), digitale magazines (11 procent) en online kranten (10 procent) laten beduidend lagere cijfers zien. Dat blijkt uit het Media Insight Project. Waar de betalende millennial vooral in geïnteresseerd is? Sport (56 procent) en nationale politiek (51 procent).

Ook is deze groep daarbij erg actief met nieuws op gratis platformen als Facebook en Twitter. Gaat het niet om nieuws dan wil de millennial zijn geld het liefst uitgeven aan entertainment, zoals film, tv, muziek, games en apps.

plaatje Media Insight Project

Bijna alle millennials gebruiken betaalde content

Inmiddels maakt maar liefst 93 procent van de 18- tot 34-jarigen regelmatig gebruik van betaalde content. Of ze daar nu zelf voor betalen, of dat iemand anders het voor ze doet. 87 procent heeft weleens zelf betaald voor dergelijke content, maar dat omvat ook dingen als Netflix, Candy Crush of iTunes downloads.

40 procent van de millennials heeft weleens zelf betaald voor een nieuwsproduct, of dat nu om The New York Times gaat of een gaming magazine. Maar dat waren wel vaker de oudere millennials dan de jongere.

plaatje Media Insight Project3

Vooral oudere millennial betaalt voor print

Jongere millennials zijn daarnaast ook minder bereid te betalen voor specifieke types nieuws. Zo wil slechts 7 procent van de 18- tot 20-jarigen best voor papieren kranten betalen, terwijl dit percentage onder 22- tot 24-jarigen uitkomt op 15 procent, onder 25- tot 29-jarigen op 18 procent en 30- tot 34-jarigen op 20 procent. En ditzelfde geldt voor papieren magazines.

Deze leeftijdsverschillen gelden echter niet voor de digitale nieuwsbronnen als digitale magazines, digitale kranten, nieuwsapps of e-mailnieuwsbrieven. Kortom, de oudere millennial is vaker bereid te betalen voor papieren uitgaven. Maar wat digitaal nieuws betreft hebben alle millennials dezelfde intentie.

plaatje Media Insight Project4

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het novembernummer van Emerce magazine (#144)

Het volledig onderzoek van het Media Insight Project is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond