Deel dit artikel
-

Millennial shopt niet anders dan oudere generaties

Millennials, geboren vanaf 1980, mogen dan in alles verschillen van de generaties voor hen, als het op (online) winkelen aankomt zijn ze nagenoeg gelijk. Dat concludeert Adroit Digital, een bureau gespecialiseerd in performance marketing.

Marketeers leren niet anders dan dat millennials heel anders zijn. Ze veranderen vaker van baan. Ze gaan recht op hun doel af. Ze zijn geobsedeerd door smartphones. Maar als het om winkelgedrag gaat, zijn er nauwelijks verschillen.

De conclusies van Adroit Digital komen niet als een complete verrassing. Moosylvania publiceerde vorig jaar een soortgelijk onderzoek, waarin millennials bijvoorbeeld aangaven dat zij vooral afgaan op aanbevelingen van vrienden en kennissen, net als oudere generaties dat doen.

Radius Global Market Research constateerde dat bij millennials prijs en kwaliteit de doorslag geven bij aankoopbeslissingen, net als bij Generatie X en baby boomers. Onderzoekers kijken naar het koopgedrag van millennials omdat deze groep in 2020 wereldwijd 1,4 biljoen dollar gaat uitgeven.

Millennials oriënteren zich net als de generatie van 35 jaar en ouder vooral in fysieke winkels, er zit maar vier procent verschil in (resp. 56 en 61 procent). Het merendeel van de millennials en oudere generaties oriënteren zich niet eens online voordat ze naar een winkel gaan. Maar 16 procent van de millennials doen dat, bij oudere generaties ligt dat nog lager.

75 procent van de millennials zegt dat online adverteren hun aankoopgedrag beïnvloedt. Bij de oudere generatie is dat 73 procent. Het merendeel van de millennials klikt eerder op een mobiele dan op een desktop advertentie en dat is niet heel veel anders bij oudere generaties.

Het merendeel van de ondervraagden zegt ook dat een korting ontvangen op een mobiele telefoon tijdens het winkelen hun aankoopbeslissing nog kan veranderen. Ook hier zijn nauwelijks verschillen.

Pas echt opvallend zijn de overeenkomsten met betrekking tot sociale media. Gevraagd naar welk sociaal medium hun koopintentie het meest beïnvloedt, worden vooral online beoordelingen genoemd. Het enige significante verschil betreft Instagram. Dat medium speelt bij oudere generaties geen rol.

Voor het onderzoek werden duizend consumenten uit Noord Amerika geraadpleegd.

Deel dit bericht

2 Reacties

Loek Beuker

“Het merendeel van de ondervraagden zegt ook dat een korting ontvangen op een mobiele telefoon tijdens het winkelen hun aankoopbeslissing nog kan veranderen.”

Van 4 tot 6 september voert Yippie! een grote test uit met haar dealmaker app in winkelcentrum Vier Meren in Hoofddorp. Na een barcode-scan van een specifiek product door een consument krijgen alle online- en offline shops de kans om direct een betere deal te communiceren op hun mobiele telefoon.

Alle data wordt verzameld en gepubliceerd. Alle geïnteresseerden die de dealmaker app als eerste willen testen zijn meer dan welkom.

Voor meer informatie over deze test: http://www.yippie.nl
Voor een invite voor de dealmaker-app: http://www.getyippie.com

Leila

Leuk om een onderzoek te zien wat millenials niet meteen neerzet als ‘anders.’ Ik vraag mij wel af over welke categorieën jullie het hebben als jullie zeggen ‘57% oriënteert nog in de fysieke winkel’? Dat verschilt volgens mij erg per categorie. Daarnaast vind ik de conclusie van ‘prijs en kwaliteit zijn het belangrijkst’ een open deur. Ik zou het interessanter vinden om te lezen wat kwaliteit betekent voor deze generaties. Ik denk dat je daar nog wel relevante verschillen gaat tegenkomen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond