De digitale mens heeft de toekomst in de mode-industrie

Door de corona-uitbraak moeten modemerken op zoek naar nieuwe manieren om kleding online te presenteren. 3D-omgevingen met digitale modellen bieden uitkomst.

Mao Lin Liao doet samen met zijn team bij Reblika baanbrekend werk, gericht op het creëren van hoogwaardige digitale mensen voor de mode-, film- en game-industrie. Sinds de corona-uitbraak heeft de mode-industrie het zwaar, mede doordat nieuwe collecties niet meer gefotografeerd kunnen worden met modellen die afreizen naar tropische oorden. 

Het luxe modehuis Balmain vroeg Reblika om een concept te bedenken om 80 looks te tonen in een virtuele showroom met dito modellen. De digitale modellen van Mao Lin Liao lijken op het eerste gezicht perfect, maar als je beter kijkt ontdek je dat dat niet het geval is. Hij stelt zijn modellen samen uit meerdere bekende en minder bekende vrouwen. Dat luistert nauw, want als hij niet uitkijkt, lijkt ze zo op het monster van Frankenstein.

In deze Engelstalige talk vertelt Mao meer over de klantcase van Balmain en zijn carrière. Hij heeft zichzelf het 3D-ontwerpen aangeleerd en werkte onder meer mee aan de film Around the world in 80 days met Jackie Chan, het spel Killzone van Sony, en diverse games van Guerilla Games. Toen hij aan een project voor Cavalli Hotels in Dubai werkte ontdekte hij de liefde voor het ontwerpen van digitale mensen. Voor Terre des Hommes werkte hij aan de Sweetie-campagne, waarvoor hij maar liefst 12 gouden leeuwen kreeg en de ‘Grand Prix for Good’ op het Cannes Lions International Festival for Creativity – de Oscars voor de communicatie-industrie. Hij exposeerde zijn werk in diverse musea. In 2019 begon hij REBLIKA dat zich richt op het ontwikkelen van realistische digitale mensen.

Host: Justin Halshall

Spreker: Mao Lin Liao (Reblika)

Collectie: EDAY Digital Business Conference

8.5k



Gerelateerde artikelen