Hoe banken kunnen helpen bij de optimalisatie van je customer journey

Hoe helpt PSD2 banken om met hun databron bij te dragen aan oplossingen die het gemak van de retailer vergroten en de customer journey verbeteren?

In deze video vertelt Jasper Goeman (Rabobank) over de komst van de Europese wetgeving PSD2, waarmee Europa meer transparantie, concurrentie en innovatie van financiële dienstverlening wil creëren. Deze video is een inspirerende trendsessie over de evolutie van het bankenlandschap, met veel praktische voorbeelden over hoe je als retailer niet alleen gebruik kunt maken van de diensten, maar ook van de data die een bank bezit, waarmee je meer gemak en een optimale customer journey realiseert.

De nieuwe wetgeving zorgt voor vereenvoudigde betaalprocessen, waarbij je de klant laat betalen op de manier die hij wil, maar ook voor optimalisatie van het aankoopproces. Banken zijn nu in staat om retailers te helpen op het gebied van zowel betalingen, identiteit als data. De techniek die de banken gebruiken om geld van A naar B te krijgen, is nu bijvoorbeeld inzetbaar om iemands identiteit vast te stellen. Zo kunnen telecomwinkels met bankdata bijvoorbeeld realtime accountinformatie checken voor het afsluiten van een abonnement of kunnen logistieke partners identiteitsdata gebruiken bij het afleveren van kostbare pakketten aan huis.

 

Host: Krijn Schuurman (Consultant, ondernemer, dagvoorzitter en presentator)

Spreker: Jasper Goeman (Lead Sales & Alliances Rabobank)

Collectie: Emerce Retail 2021



Gerelateerde artikelen