Waarom durven marketeers bij banken hun goudmijn aan data niet te gebruiken?

Marketeers moeten ervan doordrongen zijn dat CRM een strategie is die ondersteund wordt door een systeem. En niet andersom.

Er is een enorme hoeveelheid aan data beschikbaar voor marketeers, zeker bij financials. Hoe gebruik je dat zo nuttig mogelijk? Hoe verzeker je je ervan dat databescherming goed geregeld is? Kortom: hoe nut je als marketeer je CRM-systeem volledig uit? En wat zijn de valkuilen? In deze video krijg je antwoord op al die vragen van Monique Opdam (Andolana) en Karel Zwaan (Merkster).

Bedrijven investeren momenteel flink in systemen en het koppelen van systemen. Nog nooit in de geschiedenis is er zoveel beschikbare business intelligence geweest. Tegelijkertijd leidt die onmenselijke hoeveelheid data tot een overload. Marketeers hebben het idee zich te moeten omscholen tot IT-professional en bestuurders wanen zich de leider van een fintech met zoveel automatisering. Juist in die situatie moet de marketeer de beide benen op de grond houden en proberen om de bomen te zien in plaats van het ondoordringbare data-woud. Ook bij de aanschaf van een CRM gaat het er niet om wat het systeem allemaal kan, maar wat een organisatie ermee wil. Dat vraagt om heldere keuzes vooraf en standvastigheid wanneer de verkoper van het systeem allerlei technische snufjes laat zien die toch wel erg cool zijn.

 

Sprekers: Monique Opdam (Interim CCO bij Andolana), Karel Zwaan (Directeur/eigenaar van Merkster)

Collectie: Emerce Financials

Host: Eric van Hall

14,7K



Gerelateerde artikelen