Geplaatst door VisionsConnected

VisionsConnected neemt Cisco Spark op in dienstenaanbod

Amsterdam, VisionsConnected, leverancier van cloud-based videoconferencing en unified communications, heeft online samenwerkingsplatform Cisco Spark opgenomen in zijn dienstenaanbod. Hierbij wordt gewerkt aan naadloze integratie tussen Cisco Spark en de diensten van VisionsConnected, om samenwerking in sectoren als bijvoorbeeld gezondheidszorg en educatie verder te kunnen optimaliseren. VisionsConnected is de eerste Cisco Spark-reseller in Europa die additionele videoconferencing-diensten levert op het Cisco Spark-platform. NHTV Breda heeft als eerste partij in Nederland gekozen voor Cisco Spark als gezamenlijk aanbod van Cisco, VisionsConnected en SURFmarket specifiek voor educatie.
Samenwerken in de cloud
Cisco Spark is een samenwerkingsplatform waarmee teams in de cloud informatie kunnen uitwisselen binnen projecten. Dat varieert van (chat)berichten en documenten tot en met spraak en video. Cisco Spark is te gebruiken op alle devices, van desktop- en laptop-computers tot en met tablets en smartphones. Hierdoor is belangrijke informatie over projecten, waar teams samen aan werken, altijd en overal beschikbaar.
“De wereld is in rap tempo aan het digitaliseren. Het kantoor is niet langer de enige plek waar teams elkaar ontmoeten en productief kunnen zijn”, zegt Raymond Alves, CEO van VisionsConnected. “Cisco biedt teams die in de cloud willen samenwerken daar met Cisco Spark de juiste tools voor. Daarbij wordt steeds vaker gebruik gemaakt van videoconferencing, waarmee organisaties flink op reis- en facility-kosten kunnen besparen. Wij werken al lang samen met Cisco en de integratie van onze diensten met het Spark-platform biedt bestaande klanten van zowel VisionsConnected als Cisco nieuwe mogelijkheden om collaboratie naar een hoger niveau te tillen.”
Open API
Sinds de introductie eind 2015, stimuleert Cisco ontwikkelaars het Spark-platform aan te vullen met zogenaamde ‘value added technology’. Zij hebben beschikking over krachtige, open API’s waarmee apps en koppelingen gemaakt kunnen worden die de waarde van Spark voor teams verder doet toenemen. Hierdoor ontstaat een geïntegreerd platform waarop audio en video naadloos op elkaar zijn afgestemd. Gecombineerd met de jarenlange ervaring en diepgaande kennis van VisionsConnected op het gebied van video collaboratie, zorgt deze integratie voor een verbeterde gebruikerservaring, snellere implementatie en een kortere terugverdientijd.
“Deze integratie van audio en video is van doorslaggevend belang voor het succes van een online samenwerkingsplatform”, vervolgt Alves. “De kwaliteit van de dienst en de veiligheid van data zijn cruciaal. Daarom bieden wij verticale totaaloplossingen die perfect aansluiten bij de werkzaamheden van specifieke industrieën. We zijn al sterk vertegenwoordigd bij organisaties in de zorg, educatie, financieel advies en juridische dienstverlening. Nu kan elke klant die met Cisco Spark veilig wil samenwerken in de cloud, gebruik maken van onze videoconferencing-diensten.”
Prijs en beschikbaarheid
Het videoconferencing-aanbod van VisionsConnected is per direct beschikbaar voor alle gebruikers van Cisco Spark in Nederland. VisionsConnected is vanaf heden ook geaccrediteerd als Reseller van Cisco Spark. De geïntegreerde oplossing is verkrijgbaar op basis van een licentiemodel per gebruiker per jaar.
—–
Over VisionsConnected
De visie van VisionsConnected is dat video en unified communication “will change the way people collaborate”. De VisionsConnected Services hebben één belangrijke focus: het bieden van de ultieme gebruikerservaring. Wij zorgen dat gebruikers wereldwijd waar, wanneer en hoe zij maar willen op een veilige manier met elkaar kunnen samenwerken. Of men nu gebruikt maakt van een smartphone, tablet, videoconferencing of Unified Communications-oplossing. De VisionsConnected Services variëren van het verbinden van hardware en software endpoints tot volledig cloud-based managed videoservices voor een vast bedrag per maand.
VisionsConnected ondersteunt klanten in meer dan 120 landen en is gevestigd in Nederland (Hoofdkantoor), België en Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en de Verenigde Arabische Emiraten. VisionsConnected heeft verschillende certificeringen waaronder Cisco Master ATP en Cloud Managed Service Provider, Polycom, Acano en Pexip. Daarnaast is VisionsConnected ook gecertificeerd volgens de ISO 9001, de Information Security Management System Standard ISO/ IEC 27001 : 2013 en maatschappelijk verantwoord gecertificeerd volgens de ISO 26000-richtlijn. Meer informatie: www.visionsconnected.nl