Industry Wire

Geplaatst door Brand Your Party

Brand Your Party slaat brug tussen mensen en consumenten

Online marketing in combinatie met offline brand experience is een succesvolle manier voor merken om hun doelgroep te bereiken. Het bedrijf Brand Your Party is met een voor Nederland nieuw concept, gebaseerd op deze strategie, in anderhalf jaar tijd gegroeid van startup naar scale-up.

Via Brand Your Party kunnen mensen zich online opgeven als host voor een belevenis rond een merk of product, zoals een lunch-, gintonic-, vaar- of sportparty. Door Brand Your Party geselecteerde hosts kunnen hun vrienden uitnodigen voor de party en krijgen een partypakket toegestuurd met producten en exclusieve gadgets van het betreffende merk. Foto’s en video’s van de party’s kunnen worden gedeeld via social media.

Grote merken

Carlijn Offergelt heeft met dit concept een gat in de markt gevonden en het anderhalf jaar geleden geïntroduceerd in Nederland. Ze heeft inmiddels met grote merken samengewerkt, zoals l’Oréal, Kesbeke, Maaslander, Maza, Danone, Heks’n en Saints & Stars. “Ik zag een behoefte bij merken aan andere manieren van marketing”, vertelt zij. “Millennials bijvoorbeeld kijken vrijwel geen televisie meer en zijn als doelgroep lastig te bereiken voor veel merken. Met ons marketingconcept bereiken we deze groep wél, juist door de unieke combinatie van on- en offline. Ook de leeftijdsgroep 35 tot 55 jaar spreken we hiermee aan. Via een Brand Your Party campagne wordt exponentieel uniek bereik binnen de doelgroep behaald, en verkrijgen we inzichten in het merk en authentieke content vanuit de doelgroep zelf.”

Maza

Een voorbeeld van een succesvol verlopen campagne is de campagne met Maza. Die had een erg hoog en uniek bereik binnen de juiste doelgroep: vrouwen van 25 tot 34 jaar. De engagement ratio was met 16,4% ongekend hoog. Ook de doorklikratio op Facebook (1%) en de conversie (clicks van posts en ads naar de inschrijving) van ruim 17% zijn een stuk hoger dan gemiddeld in een ‘normale’ marketingcampagne.

Consumenteninformatie

Potentiële hosts vullen ook een lijst in met vragen rond het merk. Dat is interessant voor het bedrijf achter het merk. “Het is immers belangrijke consumenteninformatie”, zegt Offergelt. “Met alle gegevens selecteren we de beste host voor het merk, op basis van bijvoorbeeld leeftijd, locatie en de vragenlijst. De host ontvangt een exclusief partypakket, met leuke gadgets rond de producten. Het aantal host-plekken verschilt per merk. We doen nu een campagne met 1 exclusieve plek voor autoverhuur Diks, waarmee we met het filmpje binnen 1 dag al 350.000 views hadden. Voor bijvoorbeeld Hüttenkäse waren maar liefst 600 luxe kantoorlunches voor 10 collega’s beschikbaar.”

Carlijn Offergelt prijkt inmiddels op de TheNextWomen to Watch, een lijst met de 100 meest ondernemende en veelbelovende vrouwen in Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht