Industry Wire

Geplaatst door Lightspeed

Lightspeed introduceert analyse-oplossing Lightspeed Analytics

Amsterdam – Lightspeed, leverancier van omnichannel kassasoftware aan ruim 51.000 onafhankelijke winkels en restaurants, lanceert vandaag Lightspeed Analytics. Deze oplossing helpt retailers aan diepgaande inzichten en aanbevelingen met betrekking tot verkopen, voorraadbeheer, werknemersprestaties en klantgedrag. Daarmee krijgen ze tegen een betaalbare prijs concurrentievoordeel ten opzichte van grote retailketens.

Lightspeed Analytics geeft inzicht in de volgende drie aspecten:
Voorraadbeheer: de oplossing maakt een einde aan lege schappen en het giswerk rond belangrijke investeringen. Gebruikers krijgen daarnaast inzicht in de producten die het snelst verkopen.
Inzicht in klanten voor gepersonaliseerde aanbiedingen: retailers kunnen hun focussen op individuele klanten op basis van hun winkelhistorie. Daarmee kunnen ze hen voorzien van relevante informatie over nieuwe voorraden, speciale aanbiedingen en de laatste ontwikkelingen rond het bedrijf.
Optimalisatie van het personeelsbeheer: winkelmanagers kunnen hun werknemers op basis van verzamelde data van feedback voorzien. Zo kunnen ze de prestaties verbeteren, wat bijdraagt aan optimale klantenservice.
Lightspeed Analytics fungeert als dataconsultant en helpt winkeleigenaren snel en eenvoudig aan antwoorden op vragen rond het dagelijkse winkelbeheer, zoals:
Van welke artikelen moet ik een grotere hoeveelheid bestellen?
Welke artikelen moet ik uit het assortiment verwijderen?
Welke artikelen heb ik te lang op voorraad en moeten worden afgeprijsd?
Welk artikel raakt het vaakst uitverkocht?
Hoe vaak doen mijn beste klanten aankopen?
Beschik ik in de weekenden over het juiste aantal medewerkers?
Klant centraal dankzij vereenvoudigde dataverzameling
Lightspeed Analytics vereenvoudigt de verzameling van data en maakt die toegankelijk, begrijpelijk en praktisch inzetbaar voor ondernemers en winkelmanagers. Technologie die de klant centraal stelt is onmisbaar in de huidige wereld en draagt bij aan een betere ervaring voor zowel retailers als consumenten. Belangrijke succesfactoren in de detailhandel zijn het aansturen van het fysieke en digitale winkelverkeer, het zorgen voor effectief voorraadbeheer en het achterhalen welke zakelijke beslissingen bijdragen aan winstgevendheid. Oplossingen die deze mogelijkheden boden waren tot nu toe alleen voorbehouden aan grote winkelketens. Met de komst van Lightspeed Analytics kunnen nu ook onafhankelijke retailers deze inzichten op doen.

Dax Dasliva, CEO van Lightspeed: “Deze integrale analytics-oplossing voorziet onafhankelijke retailers van de tools en zakelijke inzichten die ze nodig hebben om op winstgevende wijze te groeien. Onze klanten kunnen daarmee grotere zakelijke doelen nastreven. Lightspeed Analytics is een gebruiksvriendelijke oplossing die het eenvoudiger maakt om waarde uit data te putten. Onze klanten kunnen zo tijd winnen en sneller effectieve zakelijke beslissingen nemen.”

Ronald Buurs, Financial Controller & Advisor bij ThePhoneLab: “Data is voor ThePhoneLab van groot belang. We willen weten wie onze klanten zijn, waar ze vandaan komen, wat ze besteden en of ze vaker bij ons terugkomen. Lightspeed Analytics helpt ons bij het verzamelen en inzien van deze belangrijke meetpunten. Het biedt inzicht in inkoop en omzet, en maakt voor ons globaal duidelijk wat ons budget is en hoe dat in verhouding staat tot de daadwerkelijke cijfers. In één oogopslag zien we hoe onze verschillende filialen functioneren en hoe we ervoor staan op zowel inkoop- als omzetgebied.”

—–

Lightspeed (TSX: LSPD) is een cloud-gebaseerd commerce platform dat kleine en middelgrote bedrijven in ongeveer honderd landen ondersteunt. Met slimme, schaalbare en betrouwbare kassasystemen is het een alles-in-één oplossing die restaurants en retailers helpt om via verschillende kanalen te verkopen, dagelijkse activiteiten te managen, verbinding aan te gaan met consumenten, betalingen te accepteren en hierdoor te groeien. Het hoofdkantoor is gevestigd in Montréal, Canada, en Lightspeed wordt vertrouwd door de populaire lokale ondernemers binnen de retail en horeca. Lightspeed is inmiddels uitgegroeid tot ruim 900 medewerkers, met kantoren in Canada, de VS, Europa en Australië. Het hoofdkantoor in Nederland is gevestigd in Amsterdam.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht