Geplaatst door Blockchain Netherlands Foundation

Nederlandse blockchain & cryptoscene vestigt zich in voormalige koepelgevangenis Haarlem

Haarlem, 16 februari 2022 – De gehele Nederlandse blockchain- en cryptocommunity komt op 16 februari samen voor de opening van het eerste ‘Blockchain Lab’ van Nederland, in de voormalige Haarlemse koepelgevangenis ‘Cupola XS’. De BCNL (Blockchain Netherlands Foundation) introduceert daar het eerste officiële blockchain laboratorium van Nederland, tijdens het grootste NFT event van Nederland: ‘NFTx’. Het ‘Blockchain Lab’ moet de adoptie van blockchain technologie versnellen en het klimaat voor Web3, Crypto, DeFi en NFT verbeteren, door het opzetten van onderzoeksprojecten, het organiseren van events en community- en lobby-activiteiten.

NFTx: ‘s Nederlands eerste NFT event

‘NFTx’ is het eerste NFT event van Nederland en de eerste activiteit vanuit het ‘Blockchain Lab’, de nieuwe thuisbasis van de Nederlandse Blockchain community in de voormalige Haarlemse koepelgevangenis. Tijdens het event spreken o.a. de ‘NFT leads’ van Sotheby’s, Rarible en Adidas. Ook zijn er workshops van (inter)nationale experts zoals Watson Law, Eredivisie CV en Noordhoff, en een NFT-experience met exposities van o.a. de kunstenaars Dadara, Marcel van Luit, Rik Oostenbroek en Marthijn de Groot. Daarnaast zijn blockchain startups aanwezig als Beemup, Copernicus (DAO) & POAP. Met ruim 250 deelnemers, waaronder museumdirecteuren, directies van corporates, artiesten, NFT developers, collectors, regulators en betrokkenen uit de Nederlandse blockchain & tech communities, was het event binnen 15 minuten uitverkocht.

“We staan aan het begin van een waanzinnige revolutie in onze maatschappij, die mede door blockchain-technologie wordt vormgegeven. Het is onze rol om alle spelers in het ecosysteem samen te brengen en te werken aan educatie, innovatie en acceptatie van blockchain-technologie. De nieuwe koepelgevangenis ‘Cupola XS’ weerspiegelt voor ons perfect het Nederlandse blockchain en cryptovaluta ecosysteem: een grote bijenkorf waarin we met al onze partners samenwerken in het eerste fysieke blockchain lab van de Benelux.”, aldus Jan Scheele, board member BCNL Foundation.

MKB digitaliseert vanuit Haarlemse Koepelgevangenis ‘Cupola XS’

De voormalige koepelgevangenis Haarlem is recent omgebouwd tot een tech-campus waar, samen met Haarlem Campus en andere onderwijsinstellingen, wordt gewerkt aan de digitalisering van het MKB. Het Blockchain Lab is één van de zeven digitalisering labs die actief is met programmering en community. “Er komt een enorme versnelling aan met nieuwe digitale tech-toepassingen voor het MKB. Bij Cupola XS geloven we erin dat het cruciaal is dat we mensen inspireren en ondersteunen om eerder aan te haken bij deze ontwikkelingen. Dat is precies wat we samen met BCNL en Endeavour Group het eerste NFT event doen.”, aldus Mike Rijkers van Cupola XS.

Over BCNL
De Blockchain Netherlands Foundation (BCNL) is sinds 2016 de brancheorganisatie voor blockchain-technologie in Nederland en omvat ‘s Nederlandse groot community voor blockchain – crypto – web3 startups and scale-ups. BCNL is een ecosysteem waar kennisdeling plaatsvindt om bewustwording te creëren en adoptie van blockchain-technologie te bespoedigen.

Foto Melvinvk