Industry Wire

Geplaatst door 4NG

4NG neemt PossibilIT over

Amsterdam, 6 augustus 2020 – PossibilIT is per 1 augustus overgenomen door full-service digital agency 4NG. PossibilIT, gespecialiseerd in subscription commerce-oplossingen en met expertise in CRM tooling als Dynamics en Salesforce, werkt voor grote merken als Tony Chocolonely, Talpa, Videoland en de EO. Met de toevoeging van PossibilIT aan haar groep verstevigt 4NG haar propositie binnen het digitale landschap.

Samen bouwen aan een full-service digital agency

De overname van PossibilIT is onderdeel van de groeistrategie van 4NG. Via het 4NG Fund voegt 4NG agencies met een specialistische focus op de customer journey toe aan de groep, om zodoende een nog stevigere positie in het Nederlandse digitale bureaulandschap in te nemen.

4NG telt nu 120 digitale experts die werken vanaf de vestigingen in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Net als alle ondernemers die instappen in het 4NG Fund blijft Paul Vemer – oprichter van PossibilIT – aan boord om mee te bouwen aan de toekomstvisie van 4NG.

Groeien door krachten te bundelen

Ton Renes – CEO 4NG Fund: “Al sinds de oprichting van 4NG in 2002 is ons credo ‘We grow digital business’. Onze ambitie is om de groeiambitie van onze klanten waar te maken. Nu de digitalisering door consumenten versneld wordt omarmd, hebben onze klanten een groeiende behoefte aan professionalisering van hun digitale platformen. Met de overname van PossibilIT verstevigen we onze positie binnen het digitale landschap op het gebied van CRM en subscription-commerce. Dit is steeds vaker een integraal onderdeel van de digitale platformen die wij ontwikkelen. De expertise van PossibilIT kunnen wij direct inzetten in onder andere loyalty, chatbot en back-end projecten.”

Paul Vemer – eigenaar PossibilIT: “Net als 4NG geloven wij dat een customer centric en data gedreven aanpak de snelste weg is naar digitaal succes. Wij zijn erg blij dat we onze krachten kunnen bundelen om zo de brug te slaan tussen back-office en front-end. Door het grote klantennetwerk van 4NG verwachten wij een snellere groei te realiseren, maar ook onze bestaande klanten beter te kunnen servicen door het integreren met de front office.”

Over 4NG

4NG helpt bedrijven digitaal te groeien en verder te professionaliseren. Binnen gebieden als Design & Technology, Data & Performance en Strategy werkt 4NG voor klanten als WWF, LeasePlan, Buma Stemra en Talpa. 4NG is als groep ontstaan vanuit het in 2002 opgerichte 4net interactive. Naast 4net Interactive maken ook de labels Brainbrothers (sourcing) en Nextfields (strategie & performance) en nu dus ook PossibilIT (CRM & subscription commerce) onderdeel uit van 4NG.

Meer informatie op http://www.4ng.nl/.

Over 4NG Fund

De komende jaren zal de markt van digital agencies naar verwachting verder consolideren. 4NG is voornemens om stappen vooruit te maken en heeft de ambitie om te verdrievoudigen in omzet de komende 2 jaar. Via het 4NG Fund is een M&A-pad uitgestippeld met als doel ondernemers te laten participeren in de uitbouw van een toonaangevend Nederlands full-service digital agency.

Meer informatie op www.4ng-fund.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht